TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis




Teraz jest 24 lip 2014, o 02:34

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 maja 2009, o 11:52 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 15:12
Posty: 131
Lokalizacja: Częstochowa
Witam.
Dwa tygodnie temu wymieniałem wtryski, bo ave ciężko odpalała na gorącym silniku. Od tego momentu mam problem z załączaniem się turbiny.Turbina załącza się dopiero przy 2500obr.Samochód dużo pali-średnio 9l inie ma mocy.
Czy wymiana wtrysków mogła wpłynąć na pracę turbiny?

[ Dodano: 2009-05-25, 12:10 ]
Chyba, że zamontowali nie ten numer wtrysków.Gdzie można sprawdzić jakie powinny być wtryski do d4d 2002r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, o 15:15 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: małopolska
Teoretycznie nie mają wpływu na pracę turbiny. Wtryski masz tutaj: http://www.denso-diesel.pl/index.php?ma ... _23_25_209

pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, o 15:26 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1357
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 4
Marka: Avensis
Model: Verso
Rocznik: 2002
Silnik: D4D
a może sprawa jest trywialna, po prostu coś ci spieprzyli przy montażu/ demontażu. może masz gdzieś nieszczelność na dolocie. objawy takie bedą (duże spalanie, niedoładowanie)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 maja 2009, o 20:25 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2008, o 18:54
Posty: 241
Lokalizacja: Świebodzice
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4-D
ave jacek napisał(a):
...
Chyba, że zamontowali nie ten numer wtrysków.Gdzie można sprawdzić jakie powinny być wtryski do d4d 2002r.


TUTAJ masz listę wtrysków - jest tylko pewien mały szkopuł:
- aby odczytać oznaczenie wtryskiwacza musisz go najpierw wymontować z głowicy ...

Swoją drogą, sama zmiana wtryskiwaczy na nowe, nie powinna mieć takiego wpływu na pracę turbiny. I dla tego, jak już wspomniał wtom
- posprawdzaj podłączenia w układzie turbina-IC-kolektor ssący, jak również poprawność podłączenia wężyków podciśnienia i elektrozaworów sterujących turbiną.
Sprawdź również, czy wszystkie czujniki zostały prawidłowo podpięte do instalacji - oraz, jak w nowych warunkach zachowuje się przepływomierz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, o 00:05 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 15:12
Posty: 131
Lokalizacja: Częstochowa
Dzięki za podpowiedzi .
Jutro jadę do paproków aby szukali przyczyny.Turbina daje za małe ciśnienie przy 3tys/obr 95 zamiast 105. i 2tys/obr ale nie pamiętam wartości.Węże sprawdziłem, chyba że siadł elektrozawór sterujący turbiną lub przepływomierz-chociaż druty są całe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, o 07:54 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: małopolska
Jeżeli masz T22 to tam masz turbinę o stałej wydajności, masz tylko zawór bocznikowy. wtedy zbyt małe ciśnienie może powodować albo nieszczelny układ albo uszkodzona turbina albo nieszczelny zawór. Innej możliwości brak. Jeżeli masz T25, tam masz turbinkę o zmiennej geometrii, czyli jej wydajnością steruje na bieżąco ECU poprzez elektrozawór.
Poza tym, strasznie jestem ciekawy jak i czym goście zmierzyli to ciśnienie, mam nadzieję, że podczas jazdy samochodem i na max obciążeniach.
pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 maja 2009, o 08:01 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 cze 2008, o 07:34
Posty: 769
Pochwały: 26
Marka: Toyota
Model: ZNR11L- Wersacze
Rocznik: 2007
Silnik: 1ZZFE-benzyna
ave jacek napisał(a):
Dwa tygodnie temu wymieniałem wtryski, bo ave ciężko odpalała na gorącym silniku.


Wymienili ci 4 wtryski ?- bo jeżeli tak, trochę byłoby to dziwne, że od razu padły wszystkie 4 jednocześnie . U mnie przy padniętym wtrysku to na zimnym silniku była "padaka" a nie przy ciepłym. Trochę dziwne to wszystko ???

_________________
Włóczęga: człowiek, który nazwałby się turystą, gdyby miał pieniądze..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, o 12:13 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 15:12
Posty: 131
Lokalizacja: Częstochowa
Kupiłem 4 używane i założyłem
. Stare dwa były padnięte.
Dzisiaj byłem w serwisie -spadł wężyk podciśnienia i obejmy od przepustnicy do IC były luźne.Przy okazji sprawdzili szczelność dolotu- jest OK. Turbo niestety dalej podaje zbyt małe ciśnienie i chyba będę musiał ją regenerować. Przepływomierz jest dobry ,podmianka nic nie polepszyła.



Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, o 12:41 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2008, o 18:54
Posty: 241
Lokalizacja: Świebodzice
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4-D
ave jacek napisał(a):
Dzisiaj byłem w serwisie -spadł wężyk podciśnienia i obejmy od przepustnicy do IC były luźne...

Jakby nie patrzeć, teraz powinno być dużo lepiej - poprawiłeś istotne usterki.
Albo, te "nowe" wtryski są gorsze od twoich starych...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, o 12:44 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 15:12
Posty: 131
Lokalizacja: Częstochowa
Ale ave nic nie kopci i pali na dotyk.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, o 12:50 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2008, o 18:54
Posty: 241
Lokalizacja: Świebodzice
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4-D
Chodzi o to, żeby jeszcze jeździła jak trzeba...
Właśnie, jak jeździła na poprzednich wtryskach?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, o 07:47 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 15:12
Posty: 131
Lokalizacja: Częstochowa
Na poprzednich wtryskach autko chulało jak złoto .Teraz już nie jest tak.
Na tamtych wtryskach ave było rakietą -dlatego ją kupiłem. Teraz to lepszy diesel ze słabym turbo.



pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, o 21:00 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: małopolska
No to bez obrazy, ale skoro ktoś zdiagnozował 4 wtryski do wymiany, zapłaciłeś za to i teraz silnik nie pracuje to dlaczego sam się martwisz o rozwiązanie problemu??? U nas ludzie przyjeżdzają po pół roku na "reklamację" żarówki za 20zł która się spaliła, a co dopiero wartość wtrysków.
pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, o 07:05 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 15:12
Posty: 131
Lokalizacja: Częstochowa
Bo stwierdzono,że tonie wina wtrysków tylko turbiny.

[ Dodano: 2009-05-28, 07:20 ]
Cytuj:
Jeżeli masz T22 to tam masz turbinę o stałej wydajności, masz tylko zawór bocznikowy. wtedy zbyt małe ciśnienie może powodować albo nieszczelny układ albo uszkodzona turbina albo nieszczelny zawór. Innej możliwości brak. Jeżeli masz T25, tam masz turbinkę o zmiennej geometrii, czyli jej wydajnością steruje na bieżąco ECU poprzez elektrozawór.
Poza tym, strasznie jestem ciekawy jak i czym goście zmierzyli to ciśnienie, mam nadzieję, że podczas jazdy samochodem i na max obciążeniach.
pozdr.


Samochód był w serwie.Goście mierzyli ciśnienie na kompie toyoty podczas jazdy i na postoju.Zauważyłem, że turbina teraz zaczyna się załączać przy 1500obr. (charakterystyczny gwizd)ale ciśnienie jakie daje jest za małe.

[/quote]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, o 08:35 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: małopolska
Przekaż tym mechanikom, aby nie sugerowali się wskazaniami testera, tylko aby w 100% sprawdzić ciśnienie na wyjściu turbinki to trzeba podpiąć zwykły manometr do kolektora, przeciągnąć rurkę do kabiny i jechać. Wtedy na wskazówce masz najbardziej wiarygodny odczyt ciśnienia. Poza tym, było to już pisane wielokrotnie, turbina nie załącza się - ona pracuje cały czas. Natomiast ciśnienie wytwarzane przez nią jest wykorzystywane w pewnym zakresie obrotów. Więc z tego co piszesz, O ILE rzeczywiste ciśnienie jest za niskie - trzeba w pierwszej kolejności przyjrzeć się sterowaniu turbinki. W T22 i T25 układ jest baaaaardzo prosty i łatwo samemu go rozgryźć. Masz w koncu który model?
pozdr.

Firmy "sprężarkowe":
Moto-Remo
Chorzów, www.motoarena.pl

Turbo-Tec
Jaworzno, www.turbo-tec.eu

ci w/w są drodzy, ale np. z naszej okolicy mnóstwo osób regeneruje turbiny w mielcu, jest tam 3-4 firmy specjalizujące się w regeneracjach, koszt 800-1200zł,
np:
http://www.regmex.com.pl/kontakt.htm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, o 08:43 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 cze 2008, o 07:34
Posty: 769
Pochwały: 26
Marka: Toyota
Model: ZNR11L- Wersacze
Rocznik: 2007
Silnik: 1ZZFE-benzyna
Normalnie jak w brazylijskim serialu - ciągle nowy podejrzany :nie:

Coś mi się wydaje że byłoby dla ciebie taniej i lepiej dla twojego zdrowia psychicznego jakbyś się wybrał do kolegi luk-a po diagnozę.
Jak tak dalej pójdzie, to metodą prób i błędów w Cz-wie wymienią ci pół samochodu.

_________________
Włóczęga: człowiek, który nazwałby się turystą, gdyby miał pieniądze..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, o 11:48 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 15:12
Posty: 131
Lokalizacja: Częstochowa
To prawda Cz-wa to miasto cudów ale nie cudownych mechaników.

[ Dodano: 2009-05-28, 11:52 ]
Cytuj:
Masz w koncu który model?



T22 .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, o 13:37 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: małopolska
Wiec w T22 masz tak: turbina kręci się cały czas i cały czas spręża powietrze do kolektora dolotowego. Ale aby ograniczyć zbyt duże ciśnienie zastosowano zawór by-passowy (na schemacie 17230), http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2001_T ... 01.10.html którego zadaniem jest "ruszenie" dźwigni i dzięki temu obniżenie ciśnienie na dolocie. Wiec zwiększamy obroty silnika, ciśnienie w układzie rośnie aż do wartości ok. 1,1bar i w tym momencie to właśnie ciśnienie z kolektora dolotowego uruchamia siłownik 17230 który przesuwa dźwignię, która z kolei puszcza nadmiar powietrza do wylotu. Dzięki temu, nie ma możliwości rozbiegania się sprężarki.
I teraz: jeżeli masz zbyt male ciśnienie, to masz albo: zepsutą sprężarkę (nie wierzę), albo zacięty zawór o którym piszemy i cały czas upuszcza on powietrze do wydechu, albo masz nieszczelny układ dolotowy. Innej opcji nie ma. Szczelność układu w miarę łatwo sprawdzić, to, czy zawór nie jest zacięty też łatwo sprawdzić, bo np. możemy ręcznie ustawić go w pozycji otwart/zamknięty i sprawdzić jak reaguje wartość ciśnienia na jego ruch. Jeżeli w/w sa dobre - pozostaje tylko turbina.

powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, o 14:05 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 11 gru 2008, o 13:03
Posty: 56
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2005
Silnik: 1CD-FTV
luk__ napisał(a):
Szczelność układu w miarę łatwo sprawdzić


Poproszę o słowo lub dwa opisu, bo się nad tym zastanawiałem i oprócz zaślepienia z dwóch końców (IMHO i jeden wystarczy) i zadęcia w środek celem sprawdzenia szczelności nic mi nie przychodzi do głowy, a mogą być lepsze sposoby niż taka "wiocha".

Pzdr,
Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, o 14:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: małopolska
Hmmm..generalnie taką wiochę miałem na myśli;). Ja jeszcze lubię sobie jechać jakąś cichą uliczką przy ścianie, żywopłocie, ogrodzeniach itp, wtedy przy otwartej szybie świetnie słychać wszelkie nienaturalne świsty i syczenia powietrza podczas przyśpieszania. Gdybyś się chciał uprzeć i zaszaleć, to zawsze warto wyciągnąć intercooler, wymyć go z zewnątrz i wewnątrz oraz wysuszyć. Goście którzy to robili zawsze odczuwali wzrost mocy :jezyk: , mi się jeszcze nigdy nie chciało bawić z czyszczeniem ;-) .
pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, o 14:46 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2008, o 18:54
Posty: 241
Lokalizacja: Świebodzice
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4-D
Miałem czyszczony IC - w Verso dostęp jest przepaskudny (trzeba demontować zderzak i nadkole)...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, o 16:04 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 11 gru 2008, o 13:03
Posty: 56
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2005
Silnik: 1CD-FTV
luk__ napisał(a):
Hmmm..generalnie taką wiochę miałem na myśli;)


A to dobrze, bo tyle właśnie umiem zrobić. Bałem się, że jakiś "fahofszy" sprzęt jest potrzebny.

luk__ napisał(a):
Ja jeszcze lubię sobie jechać jakąś cichą uliczką przy ścianie, żywopłocie, ogrodzeniach itp, wtedy przy otwartej szybie świetnie słychać wszelkie nienaturalne świsty i syczenia powietrza podczas przyśpieszania.


No właśnie jak na mój gust to tam za duży przeciąg świszczy pod maską, gdy jadę wzdłuż ścian, murków i innych balustrad.

luk__ napisał(a):
Goście którzy to robili zawsze odczuwali wzrost mocy


Jak z 200ml benzyny zostanie w IC, to na jakiś czas powinno poprawić zapłon. :-)

Pozdr,
Krzych


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, o 23:46 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 15:12
Posty: 131
Lokalizacja: Częstochowa
Cytuj:
jeżeli masz zbyt male ciśnienie, to masz albo: zepsutą sprężarkę (nie wierzę), albo zacięty zawór o którym piszemy i cały czas upuszcza on powietrze do wydechu, albo masz nieszczelny układ dolotowy. Innej opcji nie ma. Szczelność układu w miarę łatwo sprawdzić, to, czy zawór nie jest zacięty też łatwo sprawdzić, bo np. możemy ręcznie ustawić go w pozycji otwart/zamknięty i sprawdzić jak reaguje wartość ciśnienia na jego ruch. Jeżeli w/w sa dobre - pozostaje tylko turbina



Witam.
Układ dolotowy sprawdzali w serwisie jest OK.Jedyne co zostaje to sprawdzenie czy nie jest zacięty zawór - jak go sprawdzić?


Pozdr.

[ Dodano: 2009-05-29, 00:04 ]
Turbina powinna być dobra bo ave przed wymianą śmigało aż miło. Kolega który ma t25 silnik 2,2l 150km d4d pytał się czy nie mam w mojej power boxa bo tak autko śmiga -porównywalnie z jego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, o 08:40 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: małopolska
Sprawdź, czy dźwignia zaworu wysuwa się bez oporów i zacięć. Możesz też podpiąć pompkę podciśnienia do siłownika, aby sprawdzić, czy membrana nie jest uszkodzona - tyle, że w wypadku uszkodzenia membrany turbina dawałaby zbyt duże ciśnienie...
Masz możliwość założyć z powrotem swoje stare wtryski? Ja bym zaczął jednak od tego, bo widzę, że zabawa może być długa i kosztowna.
pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, o 10:46 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 15:12
Posty: 131
Lokalizacja: Częstochowa
To proponujesz by założyć stare wtryski? Ale to się wiąże znowu jazdą po mechanikach.
W serwisie tego nie zrobią bo mówią że wtryski są dobre.


Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, o 11:13 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: małopolska
Uważam, że fizycznie niemożliwe jest aby nagle wszystkie 4 wtryski się zje..., oraz myślę, że obecna usterka powiązana jest z poprzednią - bądź z naprawą poprzedniej. Najlepiej byłoby zacząć od zera, czyli od powrotu do sytuacji wyjściowej. Znajdź kogoś kto wymieni wtryski na stare, potem pewnie okaże się, że tylko jeden z nich jest uszkodzony i zobaczymy efekty.
pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, o 11:48 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 15:12
Posty: 131
Lokalizacja: Częstochowa
Sprawdziłem teraz dźwignię zaworu trochę ciężko chodziła-rozruszałem ją trochę sprężonym powietrzem. Muszę jechać i sprawdzić czy co się poprawiło.

Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, o 17:31 
Offline
Moderator
Moderator

Dołączył(a): 21 kwi 2007, o 14:03
Posty: 1419
Lokalizacja: Kielce
jesli jednak bedziesz regenerowac turbo to moge Ci w tym pomoc - mam dwoch znajomych w mielcu,jednego w rudniku i jednego w kielcach, powiem, ze to dla mnie i zrobia mi po kosztach :)
oczywiscie jest na to roczna gwarancja

_________________
opcja SZUKAJ Twoim przyjacielem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, o 23:40 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 15:12
Posty: 131
Lokalizacja: Częstochowa
Dzięki bardzo, ale chyba najpierw spróbuje założyć 3 stare wtryski i zobaczę czy pomoże, a jak nie, to zwrócę się do kolegi tamka85 o pomoc w regeneracji turbiny.
Mam pytanko czy po wymianie wtrysków trzeba coś ustawić na kompie(np dawkę paliwa wtryskiwanego)?

Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 maja 2009, o 10:44 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2008, o 18:54
Posty: 241
Lokalizacja: Świebodzice
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4-D
ave jacek napisał(a):
... czy po wymianie wtrysków trzeba coś ustawić na kompie(np dawkę paliwa wtryskiwanego)?

W twoim przypadku, nic nie trzeba programować.
Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda


PayPal